Use Klaoudatos Ski Bus
-->
Δημοσιεύθηκε: 25/10/2012 14:29

Χ.Κ. Παρνασσού 1975 - 2013

"Η κατασκευή του Κέντρου ξεκίνησε το 1975 και ολοκληρώθηκε το 1976, οπότε και άρχισαν να λειτουργούν οι εγκαταστάσεις της Φτερόλακκας. Το 1981 ολοκληρώθηκε η κατασκευή των εγκαταστάσεων και στα Κελάρια, ενώ το 1987-1988 μπήκε σε λειτουργία ο Ερμής, ο συνδετικός αναβατήρας μεταξύ της Φτερόλακκας και των Κελαριών. Το 1993 προστέθηκε ο πρώτος εναέριος τετραθέσιος αναβατήρας αποσυμπλεκόμενης τεχνολογίας στην Ελλάδα, ο σύγχρονος Ηρακλής, στη θέση Κελάρια 1950".
Τον Δεκέμβρη του 2013 αναμένεται να γίνει επανεκκίνηση με νέους αναβατήρες στη θέση των Αφροδίτη(Τηλεκαμπίνα), Βάκχο και Δία.

Πάνω στο βουνό τρέχουν εν παραλλήλω δύο εργοτάξια. Το πρώτο έχει αναλάβει τις εργασίες συντήρησης για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του κέντρου κατά την διάρκεια της σεζόν 2012-2013 και το δεύτερο, που βρίσκεται σε γραφειοκρατική φάση προς το παρόν, τον εκσυγχρονισμό των αναβατήρων. Οι περισσότεροι αναβατήρες κατασκευάστηκαν πριν από το 1981, έχουν σπάσει ρεκόρ ωρών λειτουργίας, είναι αργοί και έχουν μεγάλο κόστος συντήρησης. Αυτοί οι αναβατήρες έφεραν πολλούς Ελληνες σε πρώτη επαφή με την χιονοδρομία και άλλαξαν ριζοσπαστικά τη γύρω περιοχή του Παρνασσού.

Το 1981 μόνο η κα Κατίνα Αυγερίκου νοίκιαζε δωμάτια στην Αράχωβα. Οταν ήταν γέματη τότε έστελνε τους πελάτες της στη κυρία Παναγιώτα. Λίγες οι ταβέρνες και οι καφετέριες και ίσως μόνο ένα in bar.. το περίφημο Κολονέλο. Το Λιβάδι παντελώς άδειο με μια λίμνη στην άκρη που αποστραγγίστηκε αργότερα. Σήμερα υπάρχει πληθώρα στα πάντα και μια μικρή πόλη γεννιέται στο Λιβάδι.

Ο παράγοντας κρίση δεν επηρέασε την περσινή σεζόν όσο αφορά το χιονοδρομικό και οι λόγοι είναι τρεις. Πρώτος λόγος, το χιόνι, πάντα το πιο σημαντικό στοιχείο, γιατί χωρίς χιόνι δεν κάνουμε τίποτα. Η προηγούμενη σεζόν είχε πολλές χιονοπτώσεις, χαμηλές θερμοκρασίες και καλή ποιότητα χιονιού. Δεύτερος λόγος, το ski bus με έκπτωση στην ημερήσια κάρτα. Αν το συνολικό κόστος επίσκεψης χιονοδρόμου με αυτοκίνητο παρέμεινε στα ίδια επίπεδα και παραπάνω (αν λάβουμε υπ' όψη το κόστος αύξησης της βενζίνης), το κόστος του Ski Bus σε συνδυασμό με τη ημερήσια κάρτα σε έκπτωση, μειώθηκε δραστικά, θεσμός που λειτούργησε σε καθημερινή βάση την προηγούμενη σεζόν με τον Θανάση Κλαουδάτο. Τρίτος λόγος, το καλύτερο management από πλευράς χιονοδρομικού. Σαν αποτέλεσμα, το χιονοδρομικό είχε 20% αύξηση τζίρου σε σχέση με τα προηγούμενα έτη και σε εποχή κρίσης!

Υπάρχουν πράγματα που χρήζουν παραπάνω βελτίωσης πριν την επανεκκίνηση, όπως η μείωση του χρόνου στις ουρές στα εκδοτήρια και τους αναβατήρες. Προτιμάτε την έκδοση εισιτηρίου μέσω web και φροντίστε να επιβιβάζεστε πάντα με παρέα. Τρεις στο τριθέσιο και τέσσερις στο τετραθέσιο.

Τα Χριστούγεννα του 2013 θα μπουν σε λειτουργία οι νέοι αναβατήρες και αυτό σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον Παρνασσό. Το έργο κατασκευής θα ξεκινήσει αμέσως μετά το κλείσιμο της τρέχουσας σεζόν. Βέβαια το business plan δεν σταματά εκεί. Σειρά έχουν ένα αιολικό πάρκο για εξοικονόμηση ενέργειας, βιολογικός καθαρισμός για την οικολογική προστασία του υπεδάφους, η δημιουργία μιας τεχνητής λίμνης για την τροφοδοσία νερού και τη δυνατότητα λειτουργίας κανονιών και τέλος η επέκτασή των πιστών.

Πέρα της μείωσης τιμών υπάρχει και ένα άλλο βασικό αίτημα των χιονοδρόμων που συχνά αποφεύγουμε να το αναφέρουμε ή το ξεχνούμε γιατί το θεωρούμε δεδομένο: Φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα δίπλα στις πίστες όπως γίνεται στο Σέλι, στα Πηγάδια, στο Πισοδέρι ή στα χιονοδρομικά του εξωτερικού.

Ολα είναι εφικτά, η βούληση υπάρχει από όλους τους φορείς, είναι θέμα χρόνου η υλοποίηση. Μετά... μπορούμε να παίξουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο.